POGODA

Reklama


Wydarzenia

Polskie Radio Szczecin • Środa [09.09.2009, 01:59:27] • Region

Dlaczego PŻM nie zamawiała statków w polskich stoczniach?

Polska Żegluga Morska nie zamawiała statków w polskich stoczniach ponieważ firmy te nie budowały masowców. W taki sposób związkowcy i Rada Pracownicza PŻM tłumaczy zarzuty braku zainteresowania polskich armatorów stoczniami w Gdyni i Szczecinie.

- Nie mogliśmy budować w Polsce statków, ponieważ musielibyśmy za nie zapłacić podatek VAT - mówi Paweł Kowalski z Rady Pracowniczej PŻM.

- W tym roku PŻM odbierze 9 statków - informuje Mirosław Folta, przewodniczący Rady Pracowniczej. - Do 2015 roku jest przewidzianych w dostawie 34 statki.

Masowce, które PŻM próbował zamówić w polskich stoczniach były co najmniej o 10 milionów dolarów droższe. PŻM mimo kryzysu w żegludze modernizuje flotę i kontynuuje program inwestycyjny.


2009-09-07, 12:08: Grzegorz Gibas


komentarzy: 8, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-8 z 8

Gość • Sobota [12.09.2009, 04:52:53] • [IP: 92.42.119.***]

nom tak moze i szybciej wybudowany:P ale zywotnosc statku 2x krotsza:P u hinczykow stal jest tania jak barszcz ale za to strasznie szybko koroduje. Na 6-7 letnim statku latwo zrobic dziure:P bedac na starym statku z pzm troche sie nasluchalem o nowych hinczykacH:P

Gość • Środa [09.09.2009, 15:07:33] • [IP: 93.94.186.***]

PAZERNOŚĆ-to drugie imię naszej polityki, może pamiętacie jaka była reakcja naszych śmiesznych władz gdy nasi ARMATORZY wystąpili z propozycją utworzenia drugiego rejestru?były by mniejsze wpływy z podatków ale coś by było teraz zarabiają inni a na naszych statkach powiewają egzotyczne FLAGI...ostał ci się jeno sznur

Gość • Środa [09.09.2009, 14:49:29] • [IP: 83.11.134.***]

...a kto kupuje drożej...jeśli można szybciej, lepiej i taniej!! Czas budowy statku 250 metrów kontenerowiec (spawanie w całości automatami, składany z modułów), w stoczni koreańskiej 6 miesięcy, w polskiej 18 miesięcy (technologia starsza).

Gość • Środa [09.09.2009, 14:34:26] • [IP: 217.153.6.***]

Ponoc nikomu nie zalezalalo na kupnie w polskiej stoczni, szczecin budowal chemikaliowce i nie byl wtedy zainteresowany masowcami, po za tym cena.Teraz sie wszystkim przypomina a czemu nie w Polsce a budowac juz nie ma komu.

Autsajder • Środa [09.09.2009, 11:02:18] • [IP: 87.249.86.**]

Do IP. ...23. To prawda i może być jeszce tańsza bo Chiny korzystając obecnie na świecie z niskich cen rudy magazynują ja u siebie na przyszłość. No cóż jest to państwo wielkie gdzie mechanizmy socjalistyczne mieszają się z kapitalistycznymi. Po zakończeniu kryzysu obudzimy się wszyscy w Europie i w Ameryce z ręką w nocniku. Żadna huta na świecie nie przebije cen chińskich wyrobów jak zacznie kupować rudę w czasie koninktury, kiedy cena będzie już wyższa od obecnej

Gość • Środa [09.09.2009, 10:01:55] • [IP: 83.21.23.***]

w chinach jest tańsza blacha i siła robocza, a to wystarczające argumenty, by tam wybudować statek, a nie w europie- chociażby w Polsce..

Gość • Środa [09.09.2009, 07:17:49] • [IP: 87.249.86.**]

cd... w naszym kraju ie ma takiego kapitalu, ktory bylby w stanie taka inwestycje sfinansowac. prawdopodobnie zrobili by to armatorzy zachodni. Dla ktorych, PZM jest konkurencja. A na wolnym rynku konkurencje sie zwalcza na rozne sposoby i wykupujac tez. Byloby dobrz gdyby nasi politycy na to zwracali uwage. Los wielu firm zostal w ten sposob przekreslony sprzedajac je konkurencji.

Autsajder • Środa [09.09.2009, 07:08:26] • [IP: 87.249.86.**]

PZM mimo, ze jest firma panstwowa nie kieruje sie sentymentami a rachunkiem ekonomicznym.Sposob finansowania budowy statkow to jeden z czynnikow ktory ma wplyw na wybor stoczni ktora dostanie zlecenie na budowe statku. Nastepnym czynnikiem to stabilna pozycja stoczni na rynku. Statek bardzo czesto juz w budowie , uwzgledniajac termin zakonczenia budowy, jest zakontraktowany. Niestabilna sytuacja stoczni moze spowodowac nie terminowe wprowadzenie jednostki do ekspolatacji. A w w przypadku, w ktorej stocznia moze zbankrutowac, zniweczyc caly projekt. Dalej sa brane pod uwage i inne czynniki - jak jakosc wykonania jednostki itp. Dlatego podejscie PZM-u do inwestycji i szukanie wykonawcy poza naszymi stoczniami bylo racjonalne. I co ? Okazuje sie, ze firma panstwowa moze byc dobrze zarzadzana. I prywatyzacja nie jest jedynym rozwiazaniem, ktore gwarantuje powodzenie w dzialalnosci firmy na rynku. Jestem przekonany, ze gdyby firma byla sprywatyzowana to nikt w Polsce by jej nie kupil. W naszym kraju. .cdn

Oglądasz 1-8 z 8
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ruch między węzłami Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje został przekierowany na nową S3. Ruch odbywa się na tym odcinku z zawężeniem do jednego pasa w każdą stronę. Częściowo uruchomiony został węzeł Międzyzdroje, nie ma już tymczasowego ronda i ruch jest płynniejszy. To kolejny etap udrażniania przejazdu nową S3 ■ W dniu 18 czerwca o godz. 11.00 w Auli SP1 przy Narutowicza 10 odbywa się gala finałowa Miejskiego Konkursu Fotograficznego na 80- lecie SP1. ■ Joanna Agatowska uzyskała absolutorium z tytułu wykonania budżetu miasta za rok 2024 ■ Po rozpatrzeniu raportu o stanie gminy miasto Świnoujście Prezydent Joanna Agatowska uzyskała votum zaufania od Rady Miasta ■ Pełna przejezdność drogi S3 przed wakacjami jest zagrożona, wykonawcy apelują do Premiera ■ Ryszard Grobelny; "bardzo niepokojącym zjawiskiem, także w Świnoujściu, jest stale spadający przyrost naturalny" ■ Nową formułę prezentacji raportu o stanie miasta omówił specjalny gość sesji - Ryszard grobelny. Raport dostępny jest w formie strony internetowej ■ Z powodu awarii jednego z promów typu „Bielik” obsługujących przeprawę „Warszów” pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, kursowanie promów odbywa się obecnie w trybie nieregularnym. Zarząd Dróg Miejskich i Żeglugi informuje, że zespół techniczny pracuje nad jak najszybszym usunięciem usterki i przywróceniem promu do eksploatacji. Do czasu zakończenia naprawy pasażerów obsługuje wyłącznie jeden prom typu „Karsibór”. Oznacza to, że czas oczekiwania na przeprawę może się wydłużyć, szczególnie w godzinach szczytu ■ Podczas Dnia Dziecka w parku Zdrojowym trwała zbiórka na leczenie Adasia Orlika. Wolontariusze zebrali 9.308,37 zł, 176,97 euro, 2 korony czeskie i żeton do wózka ■ Byli pracownicy „Odry” spotkają się 28 czerwca o godz. 16:00 w Forcie Anioła – to coroczna okazja, by powrócić wspomnieniami do czasów, gdy zakład zatrudniał tysiące osób i tętnił życiem. W przeddzień Dnia Rybaka będzie czas na rozmowy, uśmiechy i integrację przy grillu ■