POGODA

Reklama


Wydarzenia

TVP3 SZCZECIN • Poniedziałek [24.08.2009, 08:15:37] • Świnoujście

Ujawniono kolejne, dramatyczne fakty

Ujawniono kolejne, dramatyczne fakty

fot. Sławomir Ryfczyński

Jak ustalił Instytut Pamięci Narodowej, zimą 1945 roku w Świnoujściu zamordowano kilkudziesięciu Niemców. Jest prawie pewne, że powodem zbrodni była osobista zemsta za II Wojnę Światową.

Pierwsze groby odkryto w 1946 roku w pobliżu aresztu w Świnoujściu [dzisiejsze boisko szkoły przy ulicy Piastowskiej – przyp. red]. Ustalono, że są to szczątki prawie 40 Niemców w tym również żołnierzy SS.

Ujawniono kolejne, dramatyczne fakty

fot. Sławomir Ryfczyński

Mieli oni być zamordowani lub zagłodzeni tuż po wojnie przez funkcjonariuszy komunistycznego aparatu bezpieczeństwa. Historycy są prawie pewni, że to zemsta za okrucieństwa II wojny światowej. Tą tezę potwierdza również dokumentacja sądowa. W latach 40 z tego powodu skazano 4 oficerów UB i MO. Eksperci z IPN przypuszczają jednak, że to nie jedyni winni tych morderstw. Nie ma jednak świadków, wiec prokuratura umorzyła śledztwo w tej sprawie.


komentarzy: 37, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-37 z 37

Gość • Wtorek [01.09.2009, 16:30:45] • [IP: 93.94.188.**]

Rozczulecie się nad paroma niemcami, może przypomnijmy sobie ile oni zabili nas.

anty szwab • Poniedziałek [31.08.2009, 21:03:43] • [IP: 93.94.191.**]

tak szczerze ja do tej pory nie nawidzę samego ich języka i sam zrobił bym to samo a zresztą BYLI TAM BYLI SS MANI!! wymordowali tyle polaków ze w głowie się nie miesci a ci jeszcze ich żałują weźcie się ludze jebnijcie w czoło kiedy polak bratem z niemcem tak po cichu zawsze wychowawca nam powtarzał i sam dziś wiem ze to prawda ni huja z niemcem bym się nie bratał tym bardziej jak to określone w artykule Z BYŁYM SS!!

Gość • Czwartek [27.08.2009, 07:40:58] • [IP: 93.94.184.***]

Ja tam do tej pory ich nie lubię... to chyba nasza wrodzona nienawiść do niemców.

Gość • Środa [26.08.2009, 22:38:03] • [IP: 80.245.189.**]

Many trochę do Jude Lawa podobny-nie? Ja cie.

Mount R • Środa [26.08.2009, 17:22:17] • [IP: 80.245.189.***]

Przestańcie tak się nad nimi litowac!Gdyby to oni mieli broń i gdyby tylko mogli to zabiliby Polaków.W Norymberdze osądzono tylko przywódców, a co z szeregowymi mordercami z SS ?Co z cywilami wspierającymi morderców?

Gość • Środa [26.08.2009, 16:40:50] • [IP: 77.254.53.**]

Kat Warszawy gen. Reinefahrt, dowodzący mordowaniem całych dzielnic, był po wojnie szanowanym burmistrzem Westerlandu na wyspie Sylt przez 20 lat, nigdy mu włos z głowy nie spadł i takich było tysiące... Natomiast ubecy ze Świnoujścia zostali osądzeni i ukarani w PRL, może za mało, ale jednak...

kobyła • Środa [26.08.2009, 11:55:17] • [IP: 83.21.156.**]

Nie zgadzam się z poprzednikami popierającymi te zbrodnie na najczęściej cywilach z okolicznych domów.Popieram głos Pana Skiepko, jest w tym dużo racji.Winni - jeśli wśród zamordowanych tacy byli, powinni być osądzeni ostro i sprawiedliwie a nie zamordowani przy wykorzystywaniu nadużywania władzy. Przy takiej postawie i Niemców i Polaków żywi się pani Erika Steinbach.Koniec darmowej pożywki dla tej pani.

Mount R • Środa [26.08.2009, 05:34:42] • [IP: 80.245.189.***]

źli ludzie zabili złych ludzi-co, mam po nich płakac?

Gość • Wtorek [25.08.2009, 23:11:57] • [IP: 88.156.234.**]

Instytut Pamięci NARODOWEJ!! a nie obcokrajowej za to się wam płaci!

Gość13 • Wtorek [25.08.2009, 22:48:01] • [IP: 217.97.193.***]

Nie popieram żadnej zbrodni ale to co robili Niemcy jest nie podwazalne.A jeszcze jedna ciekawostka, do roku 2003 w Berlinie i Monachium dobrze prosperującą kancelarię adwokacka prowadził(był jej włascicielem)zbrodniaż wojenny który w Oświęcimiu skazywał niewinnych ludzi na śmierć.Ta kreatura żyła sobie spokojnie i dostatnio i rząd niemiecki na takie rzeczy pozwala.Więc nie trudno się domyśleć jaki mają do tego stosunek.Żal każdego człowieka aqle my się rozczulamy nad garstką niemców a oni swoje zbrodnie tuszują"Polskie obozy koncentracyjne" tak określaja w swoich podrecznikach do historii.

Aleksander Skiepko • Wtorek [25.08.2009, 22:12:44] • [IP: 87.249.86.**]

Wiele tu osób ukrywając sie pod anonimami ku mojemu przerażeniu popiera czyn który powinien wszystkich zszokować. Albowiem Ci Niemcy, bez względu kim byli, zostali pozbawini życia przez funkcjonariuszy znanego nam wszystkim urzędu bez wroku sądowego. Takie praktyki były stosowane również wobec Polaków często naszych bohaterów narodowych z okresu walki o niepodległość z II Wojny Światowej. Jeżeli akceptujecie takie zachowanie tych funkconariuszy wobec Niemców to tak jakbyście usprawiedliwiali stosowanie tych samych metod wobec naszych rodaków, których sporo zginęło. Funkconariusze UB częst nadużywali swojej pozycji i bardzo łatwo oskarżali nawet przeciętnych ludzi o wrogi stosunek do socjalizmu. Za co szybko można było stracić wszystkie zęby, albo lata wolności, albo i nawet życie. NIE ZGADZAM SIĘ Z TAKĄ POSTAWĄ. Gro opini tu napisanych musi naprawdę boleć wielu ludzi którzy przeżyli na własnej skórze, działania często bandyckie funkcjanariuszy UB oraz dotykać rodziny, które straciły z ich rąk bliskich.

Mount R • Wtorek [25.08.2009, 19:41:37] • [IP: 80.245.189.***]

mordercy z MO i UB chociaż raz zrobili coś pożytecznego -uczynili zadośc sprawiedliwości społecznej

Gość • Wtorek [25.08.2009, 18:36:40] • [IP: 80.245.191.***]

i co mamy im wspolczuć

Gość • Wtorek [25.08.2009, 13:40:45] • [IP: 80.54.123.**]

11:15] • [IP: 217.97.193.***]: heh... tak gwoli ścisłości to raczej nikt tu Polaków nie zapraszał (ale to tak na marginesie...)

Gość • Wtorek [25.08.2009, 12:58:53] • [IP: 217.97.199.*]

ze niby co przedstawia to zdjecie?

Gość • Wtorek [25.08.2009, 11:15:44] • [IP: 217.97.193.***]

Jest to niezrozumiałe i oburzajace że taka instytucja jak IPN zajmuje sie takimi sprawami.Czy to my napadlismy na niemcy, czy to my zabilismy setki tysięcy POLSKICH obywateli w oboza zagłady, czy to my mordowaliśmy i gwałciliśmy, czy to wkońcu my twierdziliśmy ze POLSKI nie bedzie na mapie europy/świata. HAŃBA ze te darmozjady z IPN zajmują sie takimi sprawami, może niech sie zwróca o sponsoring do związku wypędzonych !! bo zaraz jeszcze napiszą że to POLACY są mordercami. I bardzo dobrze ze ich wymordowali, nikt tu faszystów, Ss-manów i innych zwolenników hitlera nie zapraszał.

Gość • Wtorek [25.08.2009, 10:55:52] • [IP: 83.21.201.**]

każdemu komu żal tych niewinne zamordowanych polecam ta lekturę: www.trzeciarzesza.info/bez-tematu-r
6.htm

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 23:20:32] • [IP: 87.205.250.***]

To oburzające, że teraz tuż przed 70 rocznicą napadu Niemiec bez wypowiedzenia wojny na Polskę, podnosi się sprawę kryminalnej zbrodni na Niemcach, która została już osądzona i ukarana w PRL... Zbiega to się z wybielaniem się Niemców od win wojennych. Ich politycy, intelektualiści twierdzą, że zbrodnie były po obu stronach, że ich ofiary i cierpienia niemieckie wypędzonych i zbombardowanych były największe, a wojnę wywołał Stalin, układający sie z Hitlerem, a może i Polska, która nie poddała się tak jak Czechosłowacja i Litwa w Kłajpedzie?

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 22:47:56] • [IP: 92.42.113.***]

Ludzie myślcie o przyszłości i nie rozdrapujcie ran przeszłości. Niemcy nie ciągna sprawy a my jak zwykle nie mamy co robić to szukamy dziury w całym. Jakie to polskie. Co ten IPN chce osiągnąć rozkręcając ta sprawe? wyciagac trupy z szafy?

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 20:15:55] • [IP: 95.49.169.***]

A ja słyszałam, że w Sądzie była" katownia" UB.

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 18:49:35] • [IP: 217.97.193.***]

nie zapominajmy, kto tę wojnę rozpoczął. Kto zbudował obozy koncentracyjne itd...można długo wymieniać. Niech niemcy oddadzę mi moją rodzinę !!

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 15:47:30] • [IP: 80.245.184.***]

Tylko ten bilans morderstw jakoś chyba na niemiecką stronę się przechyla... a kto mieczem wojuje. ..

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 14:59:04] • [IP: 80.54.123.**]

14:28] • [IP: 95.129.226.**]: każde morderstwo jest morderstwem, świnio...

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 14:31:30] • [IP: 195.117.222.*]

polacy juz nie wiedzą jak wejsc w * niemcom.sami napraszają się. najlepiej niech calą winę za rozpoczęcie wojny wezmą na siebie

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 14:28:24] • [IP: 95.129.226.**]

niemieckie swinie, o co tu o nich cos wspominac, mordowali naszych dziadow, pradziadow a my mamy sie przejmowac jakimis drobnymi mordami, jak dziennie po 50tys polakow ginelo w obozach zaglady to po co pisac o garstce *

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 14:24:46] • [IP: 79.162.42.***]

15 LAT TEMU kopałem wykop przy boisku na piastowskiej pod rurociąg ciepłowniczy sam odkopałem 2 szkielety ludzkie połozone jeden na drugim był ksiądz i był pochówek tak jak należy potwierdzam że to prawda

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 13:45:26] • [IP: 86.177.40.***]

powinni postawić pomnik polskim BOHATEROM!! BRAWOOO

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 12:16:24] • [IP: 93.94.184.***]

klepać niemca po kasku

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 11:57:54] • [IP: 78.131.222.**]

Po wizycie w Oświęcimiu sam bym ich rozstrzelał.

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 11:52:12] • [IP: 217.97.199.***]

sam bym ss- manowi dal kulke w lepetyne

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 11:49:10] • [IP: 92.42.114.***]

i dobrze tym niemca

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 11:37:12] • [IP: 192.168.0.*]

Ponoć w szkole przy ul.Piastowskiej była" katownia" UB.Czy coś wiecie na ten temat?

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 11:18:23] • [IP: 83.31.186.***]

Żmur jak zwykle nie miał nic mądrego do powiedzenia. Żenujący dupek.

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 10:25:18] • [IP: 94.254.192.**]

[IP: 77.253.87.***] Dobrze napisane! Osądzono i skazano już za PRL więc po co ciągnąć temat. Widziałem wywiad ze Żmurkiem w tvp3 - pytali czy powiesi tablice upamiętniającą. Dobrze odpowiedział, że na razie tylko my Polacy chcemy to upamiętniać, Niemcy nie ciągną sprawy. Dziennikarze szukają dziury w całym, chcą wzbudzić sensację wiedząc, że 70 lat po wojnie temat jest nadal gorący. A co do pancerników to może rzeczywiście warto o tym przypomnieć jakąś tablicą np. w okolicach nabrzeża gdzie Holstein stał zacumowany - strzelam po prostu pomysłem, bo nie wiem, może stał gdzieś gdzie teraz stoją żurawie portowe. Nie wiem jakie jest nastawienie środowiska niemieckiego do spraw II WŚ. i czy by chcieli się zaangażować w taką akcję. Nie myślę o wypominaniu, że to taki i owaki naród, tylko o samą kwestię historyczną.

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 10:09:27] • [IP: 83.14.49.***]

Co, polaczki? Nie w smak wam przypominanie o waszych zbrodniach?

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 09:44:28] • [IP: 80.245.182.***]

dokładnie-do poprzednika... dajcie juz spokój...większość wie jak było, a taki temat na tym portalu to znów pewne głupie komentarze... takich niestety masz czytelników

Gość • Poniedziałek [24.08.2009, 08:58:06] • [IP: 77.253.87.***]

To była kryminalna zbrodnia, osądzona i ukarana jeszcze za PRL. Natomiast dokładnie dziś mija 70 lat od chwili wypłynięcia pancernika Schleswig Holstein z portu wojennego w Swinemunde, zaopatrzonego tu w paliwo i amunicję na późniejszy atak na Westerplatte, Oksywie i Hel. Na wysokości Łeby na morzu potajemnie zaokrętowano kompanię szturmową Kriegsmarine z fortu Swinemunde, która 1 września zatakowała Westerplatte. O tym też pamiętajmy!

Oglądasz 1-37 z 37
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Uprzejmie informujemy, że w poniedziałek 7 i 8 października zmianie ulegają godziny otwarcia biura Karty Wyspiarza. Wszystkich chętnych do odbioru karty lub wypełnienia wniosku zapraszamy w godzinach od 8:00 – 14:00. ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■