POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [17.05.2020, 08:51:52] • Polska

Zamelduj się i miej to na piśmie (elektronicznym)

Zamelduj się i miej to na piśmie (elektronicznym)

fot. Organizator

#zostanwdomu i zamelduj się w nim online. To możliwe od dawna. Od dziś od ręki możecie też zdobyć dokument potwierdzający zameldowanie.

A po co Wam taki dokument? Jeśli rzucicie okiem na swój dowód osobisty, zorientujecie się, że nie ma w nim adresu zameldowania. Wiele instytucji – nie tylko urzędy, ale też np. banki – wymagają jednak od nas takiej informacji. Nie znajdą jej w dowodzie, dlatego proszą o formalne potwierdzenie. Do tej pory trzeba było iść po nie do urzędu. Od dziś możemy załatwić to przez internet.

Pobierz i nie drukuj

„Pobierz dokument o zameldowaniu" – tak nazywa się e-usługa, którą właśnie uruchomiliśmy. Jest całkowicie bezpłatna, a aby z niej skorzystać potrzebujemy profilu zaufanego (PZ) i oczywiście komputera lub telefonu z dostępem do internetu.

Jeśli nie masz profilu zaufanego – sprawdź, jak możesz go założyć. Jeśli jesteś w grupie ponad 6,5 miliona Polaków korzystających z PZ, możesz przejść do działania.

Oto jak zdobyć interesujący Cię dokument:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Pobierz dokument o zameldowaniu. Kliknij przycisk Pobierz informację o zameldowaniu i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2: Sprawdź swoje dane, w tym aktualny adres lub adresy zameldowania (równocześnie możemy mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego).

Krok 3: Wskaż rodzaj adresu (stały, czasowy lub ich brak), dla którego ma zostać wydany dokument. Kliknij Dalej.

Krok 4: Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą na koncie Mój GOV (znajdziesz ją na stronie www.GOV.pl, w jej prawym górnym rogu). W skrzynce znajdziesz dokument z informacją o zameldowaniu. Będzie w formacie PDF, opatrzona elektroniczną pieczęcią Ministra Cyfryzacji.

WAŻNE! Nie drukuj jej! Wydrukowana informacja nie będzie już dokumentem. Dokumentem jest tylko w pobranej wersji elektronicznej.

- Dokument otrzymamy na swoją skrzynkę niezwłocznie. W wyjątkowych sytuacjach może to zająć do 10 minut – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Przed pobraniem informacji warto się upewnić, czy urząd lub instytucja, które jej od nas wymagają - przyjmują dokumenty elektroniczne. Jeśli tak - dokument o zameldowaniu możemy wysłać im np. mailem - dodaje szef MC.

Szybki meldunek

Dokument, który pobierzesz może potwierdzać Twój adres zameldowania lub jego brak. Jeśli dotyczy Cię ta druga sytuacja, warto ją zmienić i zameldować się. To także możesz zrobić przez internet.

Potrzebujesz profilu zaufanego i - jeśli jesteś właścicielem nieruchomości, w której chcesz się zameldować (lub masz do niej inny tytuł prawny) - elektronicznej wersji jednego z tych dokumentów:
· umowy cywilnoprawnej (np. umowy najmu),
· odpisu z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,
· decyzji administracyjną,
· orzeczenia sądu.

Jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do np. mieszkania, potrzebujesz skany:
· oświadczenia właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzającego Twój pobyt w lokalu,
· dokumentu, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.

Wszystko gotowe? Zaczynamy:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące. Kliknij przycisk Zamelduj się i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2: Wybierz rodzaj pobytu, na jaki chcesz się zameldować.

Krok 3: Zaznacz, kogo chcesz zameldować.

Krok 4: Dołącz odpowiednie dokumenty.

Krok 5: Wypełnij pozostałe pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania.

WAŻNE! Jeśli będziesz się meldować na pobyt stały, możesz jednocześnie wymeldować się z pobytu czasowego. Gdy będziesz meldować się na pobyt czasowy, możesz wymeldować się z pobytu stałego.

Krok 6: Sprawdź i podpisz wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniesz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV.

- Jeśli poprawnie dołączyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty - urzędnik zamelduje nas od razu po otrzymaniu naszego zgłoszenia - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Przez internet możemy także dowiedzieć się, czy już jesteśmy zameldowani. Wystarczy sprawdzić swoje dane w rejestrze PESEL. Aby to zrobić również potrzebujemy profilu zaufanego. To kolejny dowód na to, że naprawdę warto go mieć – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Od początku roku z naszej e-usługi umożliwiającej zameldowania się przez internet skorzystało już ponad 51 tysięcy osób.

Wydział Komunikacji
Ministerstwo Cyfryzacji


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Tir jechał prosto na Mercedesa Vana. W niedzielę 31 maja kwadrans przed godziną dziewiątą w miejscowości Rzeczyn koło Wolina na DK 3 tir ze Słowacji nagle zjechał na czołówkę na mercedesa ze Świnoujścia. W ułamkach sekundy kierowca mercedesa z żoną przeżył horror ■ Rada Miasta zdecydowała o kontynuacji w roku 2020 programu bezpłatnych szczepień przeciwko grypie ■ Rada Miasta pozytywnie zaopiniowała projekty zmian granic pasa technicznego i pasa technicznego od strony lądu. Projekty mają związek z planami budowy terminala kontenerowego ■ Dotychczasowy Komendant Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu st.bryg. mgr inż. Andrzej Lipiński kończy służbę. Uroczyste pożegnanie komendanta w związku z przejściem na emeryturę odbędzie się dziś. 28 maja. W pożegnaniu wezmą udział władze miasta ■ Prezydent miasta: "Mimo ograniczeń Świnoujście dysponuje obecnie dużą rezerwą miejsc dla dzieci, zarówno w żłobku jaki przedszkolach" ■ Kilka minut po godzinie 9.00 rozpoczęły się obrady XXXI sesji Rady Miasta. Posiedzenie odbywa się w trybie zdalnym ■ Mężczyzna jadący na rowerze uderzył w bok jadącego samochodu. W tym czasie nie było żadnej wolnej karetki na terenie naszego miasta! Po poszkodowanego przyleciał śmigłowiec LPR. Do groźnego wypadku doszło około godziny 17:30 na ulicy Grunwaldzkiej, na wysokości dawnego Novatora ■ W sezonie letnim 2020 r. każde przedszkole w miesiącach wakacyjnych pełnić będzie dyżur letni. PM nr 9 z powodu zaplanowanej termomodernizacji placówki swój dyżur pełnić będzie w PM nr 7. Liczba miejsc, ze względu na obostrzenia Głównego Inspektora Sanitarnego, jest ograniczona. Szczegółowych informacji udzielają dyrektorzy placówek. Informacje te zostały również zamieszczone na stronach internetowych Przedszkoli Miejskich ■ Od 25 maja: Będzie można prowadzić zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w klasach 1-3 szkoły podstawowej, Będzie można prowadzić konsultację z nauczycielami w szkołach dla maturzystów i uczniów 8 klas przede wszystkim z przedmiotów zdawanych na egzaminach ■