POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [20.05.2019, 12:01:00] • Europa

PSPA: wystartował ZERO RACE

PSPA: wystartował ZERO RACE

fot. Organizator

Samochodami elektrycznymi z Warszawy do Lyonu na najważniejsze europejskie wydarzenie poświęcone elektromobilności – Electric Vehicle Symposium. Właśnie wystartował ZERO RACE!

Organizatorem eRajdu jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), największa organizacja branżowa kreująca rynek elektromobilności w Polsce. Uczestnicy pokonają trasę liczącą blisko 4 tys. km, przemierzając łącznie 6 państw Europy i testując możliwości dwóch zeroemisyjnych SUV-ów: Jaguara I-Pace i Audi e-tron, a także ultraszybkich stacji ładowania.
- Pierwszy etap będzie przebiegać z Warszawy przez Niemcy i Szwajcarię do Francji. Załogi zamierzają pokonać liczącą blisko 2 tys. km trasę w ciągu dwóch dni, czyli w podobnym czasie, jak za kierownicą samochodu konwencjonalnego – mówi Łukasz Witkowski z PSPA. - Odcinek powrotny będzie przebiegać z Francji przez Włochy, Austrię i Czechy do Polski.
Cel obu załóg jest prosty: jak najszybsze przejechanie wyznaczonego dystansu, przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów ruchu drogowego. Pojazdy są monitorowane, a ich pozycja na mapie jest udostępniana on-line pod adresem zerorace.eu. Załogi wymienią się samochodami po pierwszym etapie. Partnerami ZERO RACE są marki Audi i Jaguar, które udostępniły pojazdy elektryczne oraz IONITY i GreenWay, operatorzy infrastruktury ładowania EV w Polsce i Europie.
We francuskim Lyonie, a więc na mecie pierwszego etapu eRajdu, obie załogi wezmą udział w Międzynarodowym Sympozjum Pojazdów Elektrycznych (EVS32), które w tym roku świętuje 50. rocznicę. Jedno z największych na świecie wydarzeń poświęconych elektromobilności odbywa się w dniach 19-22 maja br. Jego organizatorem jest The European Association for Electromobility (AVERE), które w naszym kraju reprezentuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).

PSPA: wystartował ZERO RACE

fot. Organizator

- W ramach eRajdu zaprezentujemy, jak dziś wygląda infrastruktura ładowania „elektryków” w Europie, jak w rzeczywistości działają jedne z pierwszych na świecie ultraszybkich ładowarek i jak spisują się jedne z najlepszych samochodów elektrycznych dostępnych na europejskim rynku – mówi Jan Wiśniewski z Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych, które bierze udział w eRajdzie. Relacje z eRajdu będą na bieżąco publikowane w serwisach orpa.pl, wysokienapiecie.pl i autokult.pl.
eRajd to doskonała okazja do przetestowania dwóch niezwykle interesujących samochodów elektrycznych, które niedawno zadebiutowały na polskim rynku i dzięki dużym zasięgom pozwalają na wygodne podróżowanie nawet na długich trasach. Audi e-tron rozwija moc 360 KM i moment obrotowy 561 Nm. W trybie Boost te wartości można tymczasowo podnieść do 408 KM i 664 Nm. Zeroemisyjny SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy (5,8 sekundy w trybie Boost) i rozpędza się maksymalnie do 200 km/h. Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 95 kWh zasięg Audi e-tron wynosi 415 km (WLTP). Samochód przystosowano do ładowania z mocą 150 kW. Z kolei Jaguar I-Pace dostarcza 400 KM i moment obrotowy na poziomie 696 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna elektrycznego crossovera to 200 km/h. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 90 kWh pozwala przejechać maksymalnie 470 km (WLTP). Jaguar I-Pace umożliwia ładowanie baterii z mocą 100 kW.

Więcej informacji na temat eRajdu dostępne jest na stronie zerorace.pl.

Biuro prasowe
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Terminal LNG w Świnoujściu: Uprzejmie informujemy, że w piątek 13 grudnia br. organizowane są ćwiczenia ewakuacyjne załogi Terminalu LNG. Ewentualne informacje dotyczące obecności jednostek Straży Pożarnej lub zasłyszanych alarmów związane są z powyższymi testami ■ Dorota Mikulska traci mandat radnej. Powodem jest, niedozwolone w ustawie o samorządzie łączenie pracy radnego i ławnika sądu ■ Rząd chce zabrać miliony uzdrowiskom. Protest samorządowców. Do tej pory środki z opłaty uzdrowiskowej trafiały do budżetów gmin, które mają status uzdrowiska. Dla Kołobrzegu wyrwa w finansach wyniesie 33 mln zł, w Świnoujściu to ok. 18 mln zł. Brak konsultacji krytykował również prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz – Nie wyobrażam sobie, żeby Świnoujście nie było uzdrowiskiem. Wolałbym, żebyśmy o tym dokumencie dyskutowali, kiedy był tworzony – mówił prezydent ■ Z każdym rokiem wzrasta liczba turystów, którzy chcą zatrzymać się w Świnoujściu. Przybywa liczba miejsc noclegowych w apartamentach. Nie wzrasta natomiast w pokojach gościnnych ■ Nożownik szalał po ulicy Kochanowskiego. Prawdopodobnie groził mieszkańcom! ■ Mordor nadciąga! Strefa płatnego parkowania wkroczy do centrum Świnoujścia ■ 14 za, 6 przeciw, jeden z radnych wstrzymał się od głosu. Projekt objęcia centrum miasta strefą płatnego parkowania ■ Jedni z najbardziej znanych w Polsce i na świecie świnoujścian Elżbieta i Krzysztof Nakliccy ofiarami wypadku. Pani Elżbieta nie żyje, jej mąż walczy o życie w szpitalu ■ Olgierd Geblewicz – „Rząd PiS zabierze pieniądze uzdrowiskom” ■ Całoroczna strefa płatnego parkowania lekiem na deficyt miejsc postojowych? 3,90 złotych za pierwszą godzinę postoju, za drugą - 4,60 zł, za trzecią - 5,50 zł. Dziś radni ustalą wielkość strefy płatnego parkowania oraz stawki, które mają w niej obowiązywać ■ Sposób „budowania po świnoujsku” polega na budowaniu nowych obiektów w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących domów, niezgodnie z zatwierdzoną dokumentacją, w sposób zakłócający spokój mieszkańców, wywołujących hałas i zanieczyszczenie, uniemożliwiając korzystanie z istniejących domów zgodnie z ich przeznaczeniem – pisze nasza Czytelniczka ■