POGODA

Reklama

Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [07.02.2019, 08:59:46] • Polska

Jak rozpocząć zdrowo dzień? Postaw na szybkie śniadanie w wersji fit

Jak rozpocząć zdrowo dzień? Postaw na szybkie śniadanie w wersji fit

fot. Organizator

Szczęśliwców, którzy w intensywnym tygodniu znajdują rano czas na celebrację śniadania, nie ma zbyt wielu. Z drugiej jednak strony wszyscy wiemy, jak ważnym elementem dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jest ów posiłek i dlaczego nie powinien być pomijany. Remedium na nasze bolączki przy komponowaniu porannego menu stanowią śniadaniowe propozycje, które nie dość, że dostarczą nam energii na dalszą część dnia, to jeszcze będą ekspresowe w przygotowaniu.

Zestaw na śniadanie
Istnieje kilka zasad, które warto mieć na względzie, by nasz poranny posiłek spełniał wszystkie założone cele. Decydując się na dany wariant energetycznego śniadania, musimy pamiętać, by poza dostarczeniem cennych składników odżywczych, nie było ono zbyt ciężkie i niepotrzebnie nie obciążało naszego układu trawiennego. Warto korzystać z bogatych w błonnik i węglowodany produktów zbożowych, jak chociażby pełnoziarniste pieczywo czy też musli. To ostatnie możemy z powodzeniem przygotować samodzielnie w domu i wykorzystywać przygotowując szybkie śniadania, uzupełniając tylko o ulubione suszone owoce czy preferowane przyprawy. Najlepiej by bazę domowego musli stanowiły różnorodne płatki, nasiona i orzechy. Jak zaznacza Katarzyna Głębocka, ekspert marki Eisberg, przy komponowaniu pożywnego i zbilansowanego śniadania nie możemy również zapominać o będących źródłem błonnika warzywach i owocach. Na szczęście możliwości ich włączenia do porannego posiłku jest od groma. Już od dobrych kilku lat tryumfy święcą koktajle typu smoothie. Można je przyrządzić praktycznie z większości dostępnych w sklepach owoców, dodając według preferencji wybrane warzywa. Dogodną alternatywą jest także skorzystanie z gotowej już mieszanki świeżych warzyw – dzięki np. mieszance Green Drink marki Eisberg, mającej w składzie jarmuż, szpinak młody, rukolę, sałatę rzymską i marchewkę, przygotowanie zielonego koktajlu jest niezwykle proste. Wystarczy zmiksować z bananem oraz wodą i gotowe. Co kluczowe - bomba odżywczych składników w postaci wartościowych warzyw dostarczy nam niezbędnej energii i poprawi samopoczucie. Dodatkowo, zawarty w zielonych warzywach chlorofil działa przeciwzapalnie oraz rewitalizująco – odkwasza organizm i walczy z infekcjami. Bogactwo beta-karotenu to z kolei dobra wiadomość dla stanu naszej skóry, włosów oraz paznokci. Poszukujący kulinarnych inspiracji z pewnością zwrócili także uwagę na unowocześnioną wersję smoothie. Smoothie bowl to również koktajl, ale podany w miseczce, z dodatkami w postaci np. świeżych owoców czy bakalii. Taka wersja śniadania daje nam olbrzymie pole do popisu, możemy manewrować produktami i tworzyć unikatowe wersje smakowe tego dania. Warto do swojego smoothie bowl dodać ulubione polskie superfoods, jak chociażby siemię lniane czy natkę pietruszki. Idealnym uzupełnieniem, mającym spory wpływ na warstwę wizualną smoothie bowl, będzie niskokaloryczny pyłek pszczeli. Świetnie odnajdzie się on w barwnym koktajlu, oczyszczając ciało z toksyn i działając antybakteryjnie. Smoothie bowl często wzbogacane jest także o będące źródłem witaminy C jagody goji czy niebiesko-zieloną spirulinę, która obniża cholesterol i działa przeciwoksydacyjnie. Dzięki tym składnikom nasza kolorowa miseczka zyska niewątpliwie na estetyce, ale przede wszystkim zachwyci walorami zdrowotnymi i smakiem. Chętnie wybieraną opcją do smoothie bowl jest również niskokaloryczna, występująca w postaci kulek tapioka. Co jeszcze wybierać na śniadanie? Pamiętajmy o produktach bogatych w białko, zapewniających szybszą przemianę materii i pozostawiających na dłużej uczucie sytości. Na pierwszy posiłek w ciągu dnia sprawdzą się zatem chudy omlet, grahamka z twarogiem, grecki jogurt z dodatkiem prażonych orzechów czy owsiane pancakes z bananami.
Ważne byśmy nie zapominali o śniadaniu i spożywali go maksymalnie godzinę po przebudzeniu. Dzięki temu zyskamy potrzebną energię, a poziom glukozy we krwi zostanie utrzymany.
W przeciwnym razie poziom ten drastycznie się obniży, co będzie skutkować zmęczeniem
i spadkiem koncentracji.

Dominika Szalek
PR Manager


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Flukowskiego w Świnoujściu ma przyjemność zaprosić na spotkanie autorskie z wybitnym twórcą – aktorem, satyrykiem, autorem – Panem Jackiem Fedorowiczem, który odwiedzi nas w dniu 18 lutego b.r. (poniedziałek) o godz. 17:00. Spotkanie poprowadzi warszawski dziennikarz – Pan Marcin Michrowski. Panowie porozmawiają m.in. o dwóch książkach Autora: „W zasadzie tak”(z 1975r.) i premierowej „Chamo Sapiens” (z 2018r.) Wszystkich miłośników Pana Jacka Fedorowicza zapraszamy do Biblioteki Głównej, ul. Piłsudskiego 15. Wstęp wolny! ■
■ Konsultacje zostaną przeprowadzone w dniu 18 lutego 2019 roku w formie spotkania Prezydenta Miasta Świnoujście z mieszkańcami Miasta w siedzibie Urzędu Miasta ul. Wojska Polskiego 1/5, sala nr 1 w godz. 14:00 -15:30 ■ W wyniku otwartego i konkurencyjnego naboru na stanowisko – Kierownik portu jachtowego, nie wpłynęła żadna oferta spełniająca wymagania formalne. Na powyższe stanowisko zostanie ogłoszony kolejny nabór ■ W związku z żałobą narodową, Gala Nagrody Prezydenta Miasta Świnoujście TRYTON 2018 odbędzie się w sobotę o godzinie 19.00. Miejsce pozostaje bez zmian – hotel Radisson Blu ■ „14” pensja dla wybranych, czyli Prezydent przyznał nagrody, bo… chciał? Cztery nagrody uznaniowe dostali w grudniu ubiegłego roku zastępcy prezydenta Świnoujścia, skarbnik miasta i sekretarz. Łącznie na kwotę ponad 27 tysięcy złotych. Odpowiedź Hanny Lachowskiej w sprawie uzasadnienia dla tak hojnych wyróżnień to… Najlepiej sami zobaczcie! W grudniu ubiegłego roku prezydent Janusz Żmurkiewicz przyznał nagrody uznaniowe czworgu pracowników Urzędu Miasta. Najwięcej, bo 7813 złotych dostała I zastępca prezydenta Barbara Michalska, II zastępca prezydenta Paweł Sujka – 6511 złotych. Skarbnik miasta Iwona Górecka-Sęczek – 7162 złotych, a sekretarz miasta Iwona Szkopińska – 5860 złotych ■ 15-letni wrocławianin został zaatakowany i pobity na ulicy. Zdarzenie rozegrało się na ulicy Grunwaldzkiej, na odcinku między PEC-em a C.H.Uznam. Kilkuosobowa grupa nastolatków najpierw zaczepiała, potem pobiła 15-latka. W piątek przed godziną 19.00 policja została wezwana do ulicznego pobicia. Radiowóz przyjechał na sygnale. Na miejscu policjanci zastali 15-latka pochodzącego z Wrocławia, który zgłosił, że został uderzony przez agresywnego nastolatka. Przyjechała również karetka, która odwiozła poszkodowanego chłopaka do szpitala. Tak jednak okazało się, że nie odniósł on poważniejszych obrażeń ■ Od 6 lutego do końca miesiąca obowiązuje zmiana organizacji ruchu na ulicy Barlickiego, na odcinku od przejazdu kolejowego przy straży pożarnej do wiaduktu OT Port. Ruch pojazdów będzie odbywał się tam wahadłowo, odcinkami, które będą przesuwane w miarę postępu robót. Zmiana organizacji ruchu jest związana z przygotowaniami do przebudowy ulicy Barlickiego i budowy wzdłuż niej ścieżki rowerowej. To zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo ■ Czy autobusy UBB wjadą na polską część wyspy Uznam? Komisja Europejska uruchomiła wobec Polski procedurę naruszenia unijnego prawa. Chodzi o dostęp do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych. Czy tę historię mogły wywołać zdarzenia ze Świnoujścia z 2017 roku? ■ Pracownicy żeglugi martwią się o prom „Karsibór IV” ■ Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2019-2021 został, bez dyskusji na sesji przyjęty przez radnych. Projekt był wcześniej szeroko omawiany podczas posiedzeń stałych komisji Rady przez Gabrielę Poniedziałek-Petruk dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie ■