POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [11.06.2018, 00:40:29] • Polska

Jak dobrze zasnąć? Poznaj 8 lifehacków na lepszy sen

Jak dobrze zasnąć? Poznaj 8 lifehacków na lepszy sen

fot. Organizator

Lifehacki to sposoby na ułatwienie sobie życia. Podpowiadamy, co zrobić, by zasypiać błogo i wstawać jak nowo narodzony.

1. Znajdź swój rytm i fazy
Staraj się iść spać zawsze o tej samej porze, i tak, dotyczy to także weekendów. W tym przypadku regularność to podstawa i dobrze, żeby weszła ci w nawyk. Pomogą w tym małe rytuały: krótki wieczorny prysznic, półgodzinny spacer, najlepiej w zieleni, czy lektura dobrej książki. Znajdź też własny, indywidualny rytm snu. O co chodzi? Otóż ludzie potrzebują zwykle od 7 do 9 godzin snu, ale niektórym wystarcza tylko 5 godzin. Tajemnica tkwi w tym, żeby komfortowo przespać fazy snu głębokiego.

2. Unikaj niebieskiego światła
Smartfon, tablet, komputer czy telewizor nie pasują do łóżka. Generują stres informacyjny i dużo pobudzających bodźców, ale jest jeszcze jeden ważny powód, żeby przed snem trzymać je z daleka od siebie: niebieskie światło ekranów i monitorów działa na twój organizm tak jak światło o poranku, rozbudza. A przecież dzień się kończy, a nie zaczyna.

3. Śpij bez kołysania
To ważne zwłaszcza wtedy, gdy śpisz z kimś i za każdym razem, gdy partner/partnerka przewraca się na drugi bok, czujesz się jak na łódce. W takich warunkach trudno się wyspać, ale jest na to rada i nie chodzi o to, żeby przenieść się na osobne łóżko.
– Dobrym rozwiązaniem jest materac kieszeniowy, czyli taki, w którym każda sprężyna działa niezależnie od pozostałych. Dzięki temu znika efekt falowania i kołysania – mówi Artur Wasążnik, ekspert Comforteo, producenta materacy i łóżek tapicerowanych.

4. Wybierz wygodę
Nowoczesne materace mają kilka warstw, oprócz sprężyn to także różnego rodzaju pianki oraz lateks. Każda ma inne właściwości. Dobierz materac najwygodniejszy dla siebie. - Chodzi o to, żeby nasze ciało układało się podczas snu w naturalny sposób - kręgosłup pozostawał jednolicie podparty na wszystkich swoich odcinkach, a mięśnie odpowiedzialne za podtrzymywanie go w odpowiedniej pozycji – mogły nocą trochę wypocząć. Wtedy sen nas zrelaksuje i zregeneruje. Teraz pytanie: jak wybrać taki materac? To dość przyjemne zadanie, w znacznej mierze polega na leżeniu. Warto osobiście wypróbować materace różnego rodzaju. Wystarczy dłużej poleżeć na każdym z nich, żeby odczuć różnicę. Wybieramy ten materac, na którym mamy poczucie komfortu. To ważne, bo odpowiednio dobrany wystarczy na wiele lat i zapewni nam dobry sen – wyjaśnia ekspert Comforteo.
Do materaca dopasuj pokrowiec, najlepiej z przewiewnej i antyalergicznej tkaniny, a także poduszkę. Np. taka z pianki termoelastycznej dopasuje się do twojej głowy jak szyta na miarę. Możesz też wypróbować nakładkę na materac, czyli dodatkową warstwę regulującą twardość i sprężystość. Rozwiązań poprawiających komfort snu jest mnóstwo, korzystaj z nich – szukaj na własną rękę i pytaj ekspertów.

5. Zadbaj o atmosferę
Nie, nie chodzi o aranżację sypialni czy romantyczne światło. O atmosferze mówimy tu całkiem dosłownie. Kiedy głęboko odetchniesz i nie będzie ci ani za gorąco, ani za zimno, to zaśniesz z przyjemnością. W nocy w sypialni powinno być między 15 a 19 st. C., a wilgotność powietrza wynosić 45-55 proc. Latem śpij przy otwartych oknach, chyba że hałas za oknem jest za duży, a zimą przed snem dobrze przewietrz sypialnię.

6. Zjedz lekko, nie podjadaj
Wiadomo, że źle się śpi tak z pełnym, jak i z pustym żołądkiem. Ostatni posiłek zjedz ok. cztery godziny przed pójściem spać. Wybierz coś lekkostrawnego, jak ryż, makaron czy gotowane warzywa. Pieczywo pełnoziarniste czy sałatkę z surowych warzyw lepiej jeść na śniadanie. Oczywiście unikaj podjadania w nocy, ale to już pewnie wiesz.

7. Zmęcz się i spoć, to zaśniesz
Świetnie działa to w przypadku dzieci, ale zna to chyba każdy z nas: jeśli zmęczymy się fizycznie, zasypiamy szybko i śpimy błogo. Wybieraj sporty sprzyjające intensywnemu wysiłkowi, jak bieganie, rower, pływanie, koszykówka, piłka nożna czy tenis ziemny. Zmęczenie to jedna rzecz, ale sport pozwala też się odstresować. Przestajesz myśleć o zadaniach w pracy i rozpamiętywać zdarzenia dnia poprzedniego. Pamiętaj tylko, żeby nie kłaść się do łóżka od razu po prysznicu. Twój organizm pracuje jeszcze na wysokich obrotach, potrzebuje trochę czasu na wyciszenie i odprężenie.

8. Włącz wyobraźnię
Kiedyś polecano liczenie owiec, ale są przyjemniejsze sposoby na odłączenie się od rzeczywistości. Ułóż się wygodnie i pofantazjuj o wymarzonym miejscu na urlop, o miękkim piasku pod stopami, szumie fal, przyjemnym cieple słońca. Inna sprawdzona metoda to podróż w wyobraźni. Zaśniesz zanim osiągniesz cel.


komentarzy: 1, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-1 z 1

Gość • Poniedziałek [11.06.2018, 09:06:56] • [IP: 93.94.188.***]

Lifehack?? Boże, co to znowu za neologizm?? Rozumiem, ze polskie słowo „porada” jest zbyt obciachowe...

Oglądasz 1-1 z 1
■ W kwietniu br. zgubiłam złoty pierścionek wysadzany drobnymi diamencikami. Pierścionek stanowi dla mnie dużą wartość sentymentalną. Uczciwego znalazcę bądź osoby, które mogą pomóc w odzyskaniu pierścionka proszę o kontakt pod nr telefonu 50-163-86-99. Przewidywana cenna nagroda. ■ Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Flukowskiego w Świnoujściu ma przyjemność poinformować, że w dniu 22 czerwca (sobota) o godz. 14:00 w Bibliotece Głównej (ul. Piłsudskiego 15) odbędzie się spotkanie, poświęcone Theodorowi Fontane. Spotkanie organizuje Koło Przyjaciół Zamków i Ogrodów z Marchii, z siedzibą w Berlinie, które w ten sposób zamierza uczcić 200-lecie urodzin autora książki „Meine Kinderjahre”. Dziecięce lata Theodor Fontane spędził w Świnoujściu, stąd pomysł na spotkanie rocznicowe w naszym mieście. Językiem uroczystości będzie wyłącznie język niemiecki, a weźmie w niej udział m.in. znana aktorka monachijskiego teatru, Pani Christine Hammacher- Möller, która przeczyta fragmenty cytowanej książki. Wszystkich zainteresowanych osobą i twórczością Theodora Fontane (a nie zrażonych barierą językową spotkania) serdecznie zapraszamy w sobotę do Biblioteki. Wstęp wolny! ■
■ Z uwagi na upalną pogodę od kilku dni wzrasta zagrożenie pożarowe w lasach. Wilgotność ściółki leśnej utrzymuje się na poziomie 10 %, co oznacza, że nawet najmniejszy bodziec cieplny (iskra, rozgrzany układ wydechowy pojazdu, rzucony niedopałek papierosa) może wywołać pożar. Apelujemy o ostrożność podczas pobytu w lesie. W razie pożaru prosimy o powiadomienie straży pożarnej pod nr 998 lub 112 ■ W dniu wczorajszym w okolicach promenady, plaży został zgubiony telefon Samsung S8 uczciwego znalazcę proszę o kontakt 575487733 Przewidywana nagroda! ■ Nowy prezes ZMPSiŚ SA. Rada Nadzorcza Spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA na posiedzeniu w dniu 17 czerwca br. powołała Pana Krzysztofa Urbasia na stanowisko prezesa zarządu. Nowy prezes swoje obowiązki obejmie z dniem 1 lipca br. - informuje Monika Woźniak-Lewandowska Specjalista ds. komunikacji i PR ■ Rozpoczęła się akcja protestacyjna związków zawodowych, które działają w Morskiej Służbie Poszukiwania i Ratownictwa. Powodem oflagowania siedzib są między innymi bardzo niskie zarobki. Jak powiedział nam jeden z pracowników, przedstawiciel związków zawodowych SARu - Jesteśmy jedyną grupą pracowniczą, która dotyka wręcz dyskryminacja, bo za każdą godzinę bycia w gotowości by podjąć akcję ratowniczą dostajemy zaledwie 2 zł i 57 groszy. Jest to niezgodne z jakimikolwiek przepisami. Próbujemy rozmawiać z dyrekcją na ten temat od wielu miesięcy. A od lutego jesteśmy w sporze zbiorowym. Niestety od tego czasu dyrekcja nie znalazła czasu na rozmowę z nami ■ Certyfikat przyznawany jest tylko na jeden sezon. Otrzymują go kąpieliska, które spełniają wyśrubowane wymogi czystości środowiska. Ocena jest 3-etapowa – od aplikacji, przez weryfikację po losową międzynarodową kontrolę. Sprawdzane są głównie kryteria czystości i bezpieczeństwa. Kąpielisko musi być strzeżone a także wyposażone w środki pierwszej pomocy. Brany jest również pod uwagę klimat i przyjazność infrastruktury – podjazdy dla niepełnosprawnych czy tablice informacyjne. Ostatecznie o przyznaniu Błękitnej Flagi decyduje krajowe i międzynarodowe jury. Już od jutra od godziny 10, na kąpielisku pojawią się ratownicy by strzec Państwa bezpieczeństwa ■ Znaleziono jacht. Gdzie jest jego załoga? ■ Huśtawka dla dzieci niepełnosprawnych może być zagrożeniem dla innych użytkowników? Nawet zabawa na bezpiecznym placu może skończyć się wypadkiem. Przekonała się o tym dziewczynka, która postanowiła pohuśtać się na urządzeniu przeznaczonym dla dzieci niepełnosprawnych. Na miejsce przyjechało pogotowie ratunkowe ■ Agresja rowerzysty - uderzoną kobietę zabrało pogotowie. Zajście z udziałem czterech młodych rowerzystów i właścicieli posesji przy ulicy Rycerskiej miało bardzo nieoczekiwany przebieg. Najpierw jadący na rowerach nie chcieli ustąpić drogi samochodowi, potem jeden z nich wykazał się niepojętą agresją, w wyniku czego kobieta trafiła do szpitala ■ Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Świnoujściu ustalili i zatrzymali podejrzanego o spowodowanie uszczerbku na zdrowiu kobiety idącej promenadą. Mężczyzna usłyszał zarzut spowodowania obrażeń ciała u pokrzywdzonej w wyniku rzucenia kamieniem oraz narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, tj. o czyn z art. 160 § 1 i art. 157 § 2 kk. Czyn ten zagrożony jest karą pozbawienia wolności do lat 3 ■ Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA zaprasza mieszkańców Świnoujścia na spotkania podczas, których przedstawi koncepcję budowy Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego. Po prezentacjach eksperci będą odpowiadać na pytania zainteresowanych. Spotkania odbędą się: 9 czerwca, godzina 12.00 w Sali Teatralnej MDK przy ul. Matejki, 16 czerwca, godzina 12.00 w filii MDK na Warszowie przy ul. Sosnowej 18. Pierwsze spotkanie już w najbliższą niedzielę ■ Bez głosów sprzeciwu przy pięciu wstrzymujących się radni przyjęli uchwałę w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty ■ Rada Miasta uchwaliła nowe zasady przyznawania Bonu Seniora. Odtąd miejski Bon Seniora ma być wypłacany w formie świadczenia pieniężnego ■ 2 miliony 200 tysięcy złotych na projekty inwestycyjne oraz 200 tysięcy na tzw. projekty miękkie to kwoty zapisane w uchwale w sprawie ustalenia wysokości środków finansowych na Budżet Obywatelski Miasta, które przyjęła dziś Rada Miasta ■