POGODA

Reklama

Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [26.09.2017, 09:38:58] • Polska

Ile zarabiają YouTuberzy? – raport agencji GetHero i portalu APYnews

Ile zarabiają YouTuberzy? – raport agencji GetHero i portalu APYnews

fot. Organizator

Od 1,5 tys. zł do niemal 30 tys. zł zarabiają średnio YouTuberzy na jednorazowej współpracy z marką (choć zdarzają się także współprace wyceniane na ponad 100 tys. zł), a zarobki z subskrybcji najpopularniejszych polskich twórców YouTube sięgają niemal 30 tys. złotych miesięcznie - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję GetHero i portal APYnews. Najpopularniejszą kategorią tematyczną wśród polskich YouTuberów jest gaming. Najczęściej deklarowanym źródłem zarobku są przychody z reklam AdSense – aż 96 procent ankietowanych YouTuberów udzieliło takiej odpowiedzi. Twórcy zarabiają także na: branded contencie, eventach, streamach czy własnych sklepach. Aż 73 proc. przebadanych YouTuberów współpracuje komercyjnie z markami (marketerami).

Twórcy raportu – agencja GetHero i portal APYnews (www.apynews.pl), przebadali pulę 104 twórców działających na YouTube, reprezentujących różne typy kanałów i prezentujący różne treści wideo. Najpopularniejszą tematyką, którą zajmują się YouTuberzy, jest według tego badania gaming – blisko połowa z naszych badanych zajmuje się właśnie tym działem. Bardzo podobne wyniki uzyskują lifestyle i rozrywka – kolejno 29 i 24 procent respondentów reprezentuje takie typy kanałów. Najwięcej, bo po 24 procent treści występujących na badanych kanałach, stanowią gameplay'e oraz vlogi. Wśród popularnego kontentu można także wyróżnić Q&A, jak również unboxingi.

- Jednym z ciekawszych zestawień w raporcie są bez wątpienia zarobki twórców YouTube. Jak wynika z deklaracji ankietowanych YouTuberów, różnica pomiędzy najniższymi a najwyższymi średnimi zarobkami za jednorazową współpracę z marką może być bardzo duża. Dzięki kampanii twórca jest w stanie średnio zarobić od 1 475 złotych (średnia wartość zarobku określanego w badaniu jako minimalny za jednorazową współpracę), najwięcej zaś 29 287 złotych (średnia wartość z wycen podawanych jako maksymalne), aczkolwiek należy pamiętać, że kwoty za jednorazową współpracę wynoszą nieraz nawet ponad 100 tysięcy złotych – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero.

Autorzy raportu sprawdzili również jak wygląda kwestia subskrybcje-zarobek. Co do zasady wyniki raczej nie stano-wią zaskoczenia – im więcej twórca ma subskrybentów, tym więcej zarabia miesięcznie. Dla mniejszych twórców (do 250 tysięcy subskrypcji) są to kwoty rzędu 3,7-4,5 tysiąca złotych miesięcznie, dla największych zaś (od 500 tysięcy subskrypcji): 13-27 tysięcy złotych.

Ciekawie prezentują się wyniki w tabeli przedstawiającej przedziały miesięcznych zarobków twórców. Tu także wyniki są bardzo skrajne. Zdecydowana większość - aż 82 procent badanych - zadeklarowało, że miesięcznie zarabia średnio od 1 do 10 tysięcy złotych, w tym 53 proc. deklaruje przedział 1-5 tys. zł, a 29 proc. przedział 5 -10 tys. zł. Tych najlepiej zarabiających (powyżej 10 tys. zł, w przedziałach 10-25 tys. zł, 25-50 tys. zł i 50-100 tys. zł) jest z kolei jedynie 18 procent. 1 procent badanych zadeklarowało, że nie zarabia w ogóle poza reklamami AdSense (w związku z tym nie zostali uwzględnieni w wykresie). Powyższe dane pozwalają na stwierdzenie, że 20 procent „najbardziej dochodowych” YouTuberów, zarabia więcej niż 80 procent pozostałych.

Ogólnie twórca działający na YouTube (z przebadanej puli) zarabia średnio 9 181 złotych. Dla gamingowców średnią jest 6 625 złotych, dla kanałów z kategorii rozrywka niewiele mniej - 6 500 złotych, najwięcej natomiast zarabiają twórcy z kategorii lifestyle – średnio 13 166 złotych.

Najczęściej deklarowanym źródłem dochodu jest ten z reklam AdSense – aż 96 procent ankietowanych YouTube-rów udzieliło takiej odpowiedzi. Na drugim miejscu uplasował się Branded Content – 75 proc. Twórcy zarabiają także na: eventach, streamach czy własnych sklepach.

Jednocześnie często decydują się na darmową współpracę. Ponad 70 procent badanych potwierdza, że wzięło udział w darmowej kampanii z marką, a jako główny powód YouTuberzy podali współpracę na rzecz celów charytatywnych. Jak wynika z raportu, decydują się oni także na współpracę bez wynagrodzenia, ponieważ temat kampanii jest dla nich bliski lub po prostu lubią daną markę. Warto odnotować też fakt, że 13 procent badanych za powód współpracy, za którą nie dostali pieniędzy, podaje winę swojego managera, bądź po prostu oszustwo.

Wśród YouTuberów bardzo popularny jest również barter - 3/4 ankietowanych potwierdza, że współpracowało na takich zasadach. Tego typu współpracę ma za sobą 65-80 proc. twórców gamingowych, rozrywkowych oraz lifestylowych; jedynie 20-35 procent twórców w ogóle nie współpracuje barterowo.

Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wywiadów telefonicznych i e-mailowych, bezpośrednio z twórcami YouTube. Grupa YouTuberów została wybrana na zasadzie różnorodności w przedziale posiadanych subskrypcji. Twórcy raportu zamierzają powtarzać badanie cyklicznie co rok.

Wszystkie zarobki są podane w kwotach netto.
GetHero (www.gethero.pl) to niezależna polska sieć partnerska YouTube, a jednocześnie agencja kreatywna, współpracująca z influencerami i marketerami.
APYnews (www.apynews.pl) to portal poświęcony szeroko pojętej tematyce YouTube i twórców YouTube.

Paweł Usakowski
ŁubuDubu PR


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Na parkingu miedzy Netto a PEC - u biega króliczek. Zwierzatko jest wystraszone i nie daje się złapać, chowa się pod autami ■ "Komunikacja Autobusowa" Sp. z o.o. z siedzibą w Świnoujściu informuje, iż w dniach 19.20.21 czerwca 2018 r. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu organizować będzie ćwiczenia ratowniczo-gaśnicze, w celu doskonalenia umiejętności prowadzenia działań ratowniczych i gaśniczych podczas pożaru autobusu, procedur alarmowania, powiadamiania i współpracy oraz umiejętności prowadzenia medycznych działań ratowniczych. Ćwiczenia będą prowadzone na prawobrzeżnej części miasta w dzielnicy Warszów w godz. 14:00 do 15:00. Prowadzenie ćwiczeń nie spowoduje utrudnienia w kursowaniu autobusów komunikacji miejskiej oraz bezpieczeństwo osób mogących przebywać w tym czasie w pobliżu prowadzonych ćwiczeń ■
■ W ramach obchodów 100-lecia Marynarki Wojennej RP świnoujscy marynarze defilowali już ulicami miasta,i składali wiązanki w miejscach pamięci narodowej. W sobotę zapraszają do portu wojennego, w niedzielę zaprezentują swoje okręty w paradzie na wodach ŚwinyW ramach obchodów 100-lecia Marynarki Wojennej RP świnoujscy marynarze defilowali już ulicami miasta,i składali wiązanki w miejscach pamięci narodowej. W sobotę zapraszają do portu wojennego, w niedzielę zaprezentują swoje okręty w paradzie na wodach Świny ■ „Fake Taxi” w Świnoujściu? Ostrą jazdę młodzieży na tylnym siedzeniu słychać było na całym osiedlu! Okres nastu lat to specyficzny czas, gdy ma się czym, ma się z kim ale nie ma się gdzie. Rozwiązanie tego problemu znalazła młoda para, która urządziła sobie naprawdę ostrą jazdę w samochodzie na jednym z osiedlowych parkingów. Niestety, jak się okazało, głośne krzyki oraz brak przyciemnianych szyb w połączeniu z godzinami szczytu, nie było zbyt dobrym pomysłem... ■ Przytór-Łunowo. Przerwa w dostawie wody. W związku z modernizacją sieci wodociągowej biegnącej pod ulicą Zalewową w najbliższy czwartek 14 czerwca 2018 r. , w godzinach 9.00 – 14.00 nastąpi przerwa w dostawie wody dla ulicy Zalewowej od Sąsiedzkiej do Szmaragdowej oraz ulicy Zarzecze. Zakład Wodociągów i Kanalizacji przeprasza za wszelkie utrudnienia. ■ Gdy nadejdzie śmierć, będziecie czekać jak owce na rzeź. Służby ze strachu nabiorą wody w usta… Jak pokazały ostatnie wydarzenia związane z marynarzem który przed śmiercią krwawił z uszu, nosa oraz wymiotował krwią, służby nie mają planu, na to jak zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom Świnoujścia. Co więcej, podobnie jak z katastrofą w Czarnobylu, służby mają tendencję do trzymają tajemnicy do samego końca i nie informują o najważniejszych aspektach, skazując tym samym nas i nasze rodziny na śmierć. Postanowiliśmy ujawnić, jak działają służby w przypadku zagrożenia życia mieszkańców oraz to, jak niechętnie udzielają informacji na temat zagrożenia na przykładzie zdarzenia z chorym marynarzem ■ Joanna Agatowska w programie Radio Szczecin "Rozmowy pod krawatem" na pytanie redaktora o to czy była wywierana na nią presja ze strony otoczenia prezydenta Żmurkiewicza, aby się zwolniła z OSiR, odpowiedziała, że jej zwolnienie się ma związek z tym, że musi poświęcić dużo czasu na przygotowanie kampanii ■ Wielka awantura na warszowskim „Placu Pigalle”. Zaczęło się od kobiety, skończyło na polsko-ukraińskiej bójce. Podczas interwencji służby zatrzymały 8 mężczyzn narodowości ukraińskiej, zaś pogotowie zabrało do szpitala 5 mieszkańców Warszowa. Poza tym policjanci ze strażą graniczną przetransportowali obywateli Ukrainy na posterunek policji, gdzie odbyło się dokładne sprawdzanie dokumentów i stanu trzeźwości sprawców ■ To był nieprzemyślany chuligański wybryk”-kapitan żaglowca Kruzensztern przeprosił za profanację pomnika Jana Pawła II Kapitan rosyjskiego żaglowca „Kruzensztern” zdecydowanie potępił zachowanie marynarzy, którzy dopuścili się zbeszczeszczenia popiersia Jana Pawła II. Informację ze zdjęciem otrzymanym od czytelnika opublikowaliśmy na portalu iswinoujscie.pl. Kapitan żaglowca z kolei swój list w tej sprawie skierował do „mieszkańców Świnoujścia, obywateli Polski i katolików na całym świecie” ■