POGODA

Reklama

Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [03.01.2017, 21:02:53] • Szczecin

Klienci zadowoleni z obsługi w ZUS

Ponad 80 proc. klientów jest zadowolonych z osobistego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, doceniając fachowość i życzliwość pracowników ZUS – to wynik najnowszego badania PBS.

Badanie satysfakcji klientów z obsługi w ZUS prowadzone jest metodą wywiadu telefonicznego od lipca 2015 r. Dotychczas odbyły się trzy tego typu próby, każda na grupie 10 tys. osób w podziale: 3 tys. ubezpieczonych, 3 tys. świadczeniobiorców i 4 tys. przedsiębiorców. W najnowszej, przeprowadzonej w ostatnim kwartale ubiegłego roku, nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia z bezpośredniej obsługi w placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z poprzednim badaniem pozytywną ocenę zadeklarowało 6 proc. więcej ankietowanych. Usatysfakcjonowanych z obsługi w ZUS jest obecnie 83 proc. ankietowanych. Aż 90 proc. badanych doceniło warunki lokalowe w jakich ona się odbywa, 86 proc. pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały i tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Blisko 90 proc. ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu, w jakim załatwili swoje sprawy.
Niezmiennie wysoko, w badaniach PBS, oceniane są materiały informacyjne przygotowywane dla klientów ZUS. W kolejnych trzech badaniach 78 proc. ankietowanych uznało je za wartościowe i profesjonalnie opracowane. Niewiele mniejsze grono badanych (73 proc.) pozytywnie ocenia jakość i sposób prezentacji informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z wcześniejszym wynikiem wzrosła o 5 proc., do 69 proc., liczba osób zadowolonych z działania Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Z kolei obsługę przez Platformę Usług Elektronicznych dobrze ocenia już 67 proc. ankietowanych, o 4 proc. więcej niż w poprzednich etapach badań.
Na podsumowujące pytanie, o zmianę w jakości obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, aż 41 proc. ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.

Karol Jagielski
regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa zachodniopomorskiego
Oddział w Szczecinie


komentarzy: 5, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Przed zamieszczeniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

 
Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-5 z 5

gosc • Sobota [07.01.2017, 19:38:25] • [IP: 91.219.237.***]

kiedy obniza bo dochody co raz slabsze, firmy upadaja bo za duzo oplat, pomocy, drodzy wychwalancy

Gość • Czwartek [05.01.2017, 18:45:05] • [IP: 81.204.98.**]

TRUDNO UWIRZYC W TO ZADOWOLENIE, WRECZ PRZECIWNIE...OBSLUGA POZOSTAWIA WIELE DO ZYCZENIA...

Gość • Środa [04.01.2017, 22:29:24] • [IP: 95.129.224.***]

Mam co jakiś czas do czynienia z ZUS w Świnoujściu i nie mogę się powstrzymać przed komentarzem dotyczącym personelu, pozytywnym komentarzem. Nie znam oczywiście wszystkich osób tam pracujących i ich kompetencji. Znam natomiast jedną Panią, nie zrobię nic złego (chyba) jeśli wymienię ją z nazwiska. Jest to Pani Tomczyk. Bardzo rzadko spotyka się tak kompetentne osoby. Jej znajomość tematu i wiedza ogólna na tematy ZUS oraz swoboda w poruszaniu się po programie ZUSowskim jest imponująca. Podkreślam że pisząc" znam Panią Tomczyk" znaczy to tyle że znam ową osobę tylko i wyłącznie z kontaktów przy tak zwanym" okienku" Pozdrawiam,

Gość • Środa [04.01.2017, 13:02:12] • [IP: 92.42.119.***]

Nie wiem gdzie przeprowadzano ankietę ale na pewno nie w Świnoujściu.Na temat, , działalności, , tutejszego oddziału można powiedzieć wiele ale nie w pozytywach niestety...

Gość • Środa [04.01.2017, 09:40:35] • [IP: 184.168.46.**]

Przede wszystkim Ci klienci, którzy stoją w kilkunasto miesięcznych kolejkach i Ci klienci z Karsiborskiej też zadowoleni za szybką i miłą obsługę.

Oglądasz 1-5 z 5
■ Ponad 10 milionów złotych wypłacono w ubiegłym roku mieszkańcom naszego miasta z rządowego programu 500 plus. W tym roku przewiduje się, że świadczenia będą kosztowały około 15 milionów! ■ Ten rajd mógł się skończyć naprawdę tragicznie. Kompletnym brakiem wyobraźni wykazał się jeden ze świnoujskich kierowców, który wsiadł za kółko po wpływem alkoholu. 53- latek rozbijał wszystko co napotkał na swojej drodze. Ściął znak drogowy, dwie latarnie uliczne, uszkodził inne pojazdy, a na końcu prawie wjechał do restauracji McDonald s. To cud, że nikomu nic się nie stało. Na miejsce wezwano policję. Mieszkaniec Świnoujścia trafił już do policyjnego aresztu, wkrótce usłyszy zarzuty ■ Trudno dojechać. Czy wiedzą o tym nasi urzędnicy?. Nasz Czytelnik szczerze zachęca, żeby wybrać się na ulicę Portową w Świnoujściu. Stan drogi jest tragiczny - pisze - dziura na dziurze. Jest to droga, za którą odpowiada miasto ■ 35- latek okradł swojego szefa! Ukradł elektronarzędzia wartości 2 tysięcy złotych! Świnoujscy policjanci zatrzymali 35-latka, który ukradł elektronarzędzia swojemu pracodawcy, a ponadto odzyskali część skradzionych przedmiotów o łącznej wartości blisko 2.000 zł. Dodatkowo mężczyzna okazał się poszukiwanym do innej sprawy przez Sąd Rejonowy w Kamieniu Pomorskim celem odbycia kary pozbawienia wolności■ Oszukał seniorkę - najbliższe miesiące spędzi w areszcie. Policjanci zatrzymali sprawcę, który oszukał seniorkę. Mężczyzna okradł kobietę z oszczędności, namawiając ją do wypłacenia pieniędzy z konta, aby je uchronić przed "atakiem" hakerów. Mężczyzna został zatrzymany w Warszawie. Grozi mu do 8 lat pozbawienia wolności. Mundurowi apelują do seniorów o rozwagę i ostrożność ■ Przeżyli ze sobą ponad 50 lat! Dzisiaj odebrali medale! W dniu 18 stycznia 2017 roku, o godzinie 14.00 w Sali Urzędu Stanu Cywilnego odbędzie się uroczystość wręczenia Medali 50-Lecia Pożycia Małżeńskiego. Na uroczystość zaproszonych zostało 7 par małżeńskich ■ Połączą „jedynki”? Czytelnik: Gdzie dobro dzieci? Magistrat nie chce zdradzić szczegółów, jak ma wyglądać reforma oświatowa w naszym mieście. Docierają już do nas jednak sygnały od oburzonych rodziców, którzy sprzeciwiają się łączeniu szkół ■ W dniu 16 01 br. W parku zdrojowym znaleziono pęk kluczy z referentką. Właściciel proszony o kontakt tel. 506258532 ■